Benim Menkıbem:Kapadokya

“Hayat kendi menkıbelerini yaşayanlar için gerçekten çok cömerttir. ”
Simyacı’dan paylaştığım bu söz Kapadokya gezimin tam karşılığı oldu çünkü çok cömert bir seyahat oldu…

Kapadokya’ya gitme kararı aldım.Gitmek için havaların ısınmasını bekledim ve gereken parayı biriktirmeye başladım. Aynı zamanda yanıma bir arkadaş arıyordum ne demişler “Yoldan önce yoldaş. “. Bir süre sonra seyahat arkadaşımı buldum ve parayı biriktirdim. Kalmak için kendimize internetten geceliği 25 tl olan bir hostel ayarladık. Hostelin sahibine tüm öğrenci yüzsüzlüğümüz ile mesaj attık beleş kahvaltı istedik sağolsun adam kahvaltı veremeyeceği söyledik ama mutfağı kullanabilirmişiz hahahah yalnız ben üç yıldır öğrenci evinde kalıyorum yaptığım yemek sayılıdır ben kim Kapadokyada mutfağa girmek kim :D. Sonrasında otobüs bileti için Uşak’da ki tüm otobüs firmalarını tek tek aradık en ucuz bileti bulduk sonra gidip yazaneden ekstra indirim istedik çünkü otobüslerde belli bir sayıya indirim yapılıyor adama indirim yapması için ısrar ettikçe adam bana 20 tl indirimden ne olacak diyor adam bu sözüyle hiç öğrenci olmadığını belli etti.İndirimi aldık. Gece yolculuğa başladık. Ve Kapadokyadayız. Eşyalarımızı hostele bıraktık. Sırt çantalarını aldık çıktık yola. Kendimize kahvaltı için poğaça vs aldık ve kahvehanemsi bir yerde kahvaltımızı yaptık. Elimizde haritalar en yakın müzeye gitmek için yol aldık .Yoldadaki esnaflara yolu sorduğumuzda hepsi ayrı telden çalıyordu çok uzak kesinlikle arabayla gidin ,gelin motor kiralayın gidemezsinizler… Kandırık yapıyorlar (ekmek parası.). Biraz daha ilerledikten sonra taksi duraklarının olduğu yere vardık bir taksici amca “Mehmet amca ” hararetli hararetli başına topladığı insanlara “siz yanlış yerlere gidiyorsunuz asıl gidilmesi gereken yerler buralar. “diye insanlara tavsiyede bulunuyordu. Bizde gittik dinlemeye aradan otuz saniye sonra Kapadokya’yı bize cennet yapan Ahmet amca geldi tam bir Türk jönü gibi “Nereler gezilecek tekrar et bakalım. “dedi. Mehmet amca konuşmasını bitirdikten sonra Ahmet abiye bizi gideceğimiz yere kadar bırakmasını istedim bizi kaşlarını çatıp bir süzdü. Sonra orada bir tanışma faslı gerçekleşti bize siz taksiyle gezin bizde arkadan kendi arabamız ile gezeriz dedi biz tabi tüm fakirliğimiz ile bizim taksiye verecek paramız yok dedik.200 tl ile yola çıktık 120 tl yola gitti kaldı bize 80 tl. Bunun adı deli cesareti. Ahmet abi yaa hallederiz taksiyi sıkıntı yok dedi. Tamam dedik madem halledeceksin bize uyar. Bizi eşi Yasemin abla ile Arkadaşı Mehmet amca ve onun eşi Zuhal abla ile tanıştırdı hepsi altmış yaş üstü ama gözlerdeki enerji yaşı 18. Abartısız. Bizim jönlerin eşleri ilk dakikadan bize Kapadokya kupası aldı nasıl tatlılar…

Atladık taksiye başladı gezi: Göreme müzesi,Uçhisar,LoveValley,Çavuşini,Paşabağları,Pıgeon valley,Zelve akşama kadar hiç yorulmadan gezdik ilk gün gezdiğimiz en güzel yer tartışmasız “Zelve”  inanılmaz büyük ve eşsizdi.

(ZELVE)

Yalnız biz gezerken olayın şokundayız çünkü taksiyle Kapadokyayı geziyoruz hemde beleşe 😀

Hava kararınca otellerin olduğu yerlere gittik her şey için bu güzel çiftlere teşekkür ettik bize “Nereye gidiyorsunuz daha yemek yiyeceğiz. “dediler. Biz gene tüm öğrenci yüzsüzlüğümüz ile hay hay olur efendim dedik. Çok güzel bir restorana girdik tabiki de testi kebabı yemek istedik Zuhal abla ve Yasemin abla tüm naifliği ve zarafeti ile “bugün çok kaçırdık sadece salata yiyelim “dediler. Arkadaşımın ve benim birbirimize bakışımız yüz yıla damga vurur çünkü asıl tıka basa yiyen bizlerdik hiç bir şeyi geri çevirmeden ne varsa yedik birde oturup kebap yiyoruz 😀 Ahmet abi ve Mehmet amca ha bire önümüze bir şeyler koyuyor bizde hiç geri çevirmeden yiyoruz karnımızda yer kalmadı ama sırf tatmak için yiyoruz.Yemek yedikten sonra her şey için teşekkür ettiğimizi vs söyledik “nereye durun yarında beraberiz.”demezler mi . Hiç geri çevirmeyen biz tamam dedik . Sabah balonları seyrettikten sonra (malesef hava şartlarından dolayı çok fazla balon kalkmadı.) buluştuk. Bir önceki günden çok daha güzel bir gün geçirdik ikinci gün Ihlara vadisi,Derinkuyu,Kaymaklı yer altı vadisi,Güvercinlik,Ürgüp,Devrent Valley,Nar lake,ve Rose Valley’i gezdik hepsi birbirinde güzeldi ama Ihlara ,Nar lake,Rose Valley harikaydı Günün sonunu Rose Valley’de getirdik o kafar muazzam bir yerdi ki ruhumun tüm kırışıklıkları açıldı.

(IHLARA)

(ROSE VALLEY)

Akşam sekizde otobüsümüz olduğu için gezimiz bitti. En üzücü kısım vedalar başladı … Bize iki gün boyunca yaklaşık bir 1500 tl masraf yapan bu güzel çiftler birde cebimize harçlığımızı koydular. Sonra batan güneşe doğru bir kere daha kendi menkıbemi yaşadığım için bana çok cömert davranana teşekkür ettim.

Not:Bir öğrenci olarak bize sponsor olmaları harikaydı fakat asıl olan onların samimiyeti ,güvenilirliği ve onlara her abla abi dediğimizde keyiflenip mutlu olmalarıydı.

tavsiyeler….

1.tanrı size bana geçtiği gibi sürekli torpil geçmiyorsa sakın ola 200 tl ile yola çıkmayın.

2. kesinlikle müze kartınız olmalı zira hiç bir müzeyi kartsız gezemezsiniz çok pahalı.

3.kalacak yerinizi en ucuzundan ayarlayın paranızı yöreniz en meşhur tatları için ayarın.

4.esnafa yol sormayın özellikle motor kiralayanlara iki katı fazla yol uzatıyorlar.

5.sokaklarda korkusuzca gezin. mutlu olun.

6.hava durumuna dikkat edin.